Trwa ładowanie proszę czekać ...

Tych błędów unikaj podczas biegania!

1 sierpnia 2017

Każdy, kto zaczyna biegać, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że bez odpowiedniej motywacji i zaangażowania, nie ma mowy o satysfakcjonujących wynikach. Nie da się jednak ukryć, że sport ten, przy jego regularnym uprawianiu, wpływa pozytywnie nie tylko na nasze ciało, ale i na samopoczucie.

Bieganie - jak zacząć ? Jak robić to poprawnie ?

Oczywiście, aby tak się stało, musi być spełniony jeszcze jeden warunek – biegać musimy we właściwy sposób. Może się wydawać, że błędy, które popełniamy, są dość niepozorne, okazuje się jednak, że są one w stanie torpedować nasze osiągnięcia. Wiele z nich jest jednak charakterystycznych dla sporej grupy biegaczy, warto więc je przeanalizować i zastanowić się nad tym, czy również my ich nie popełniamy. Jeden z najpoważniejszych wiąże się z ułożeniem rąk i ramion podczas biegania. Każdy biegacz wie, że prawidłowa technika to przynajmniej połowa sukcesu, a jednak nie brakuje osób, które trzymają ramiona na wysokości klatki piersiowej. 

Widok jest na tyle typowy, że może się wydawać czymś naturalnym, okazuje się jednak, że takie ułożenie rąk tylko pozornie jest wygodne. W rzeczywistości naraża nasz organizm na spory wysiłek energetyczny, a co za tym idzie – zabiera tą energię, którą w normalnych warunkach moglibyśmy wykorzystać do śrubowania naszych wyników.

Bieganie - efekty 

Takanieprawidłowa pozycja nie jest najlepsza dla naszego układu oddechowego, trening jest więc mniej efektywny, a my sami – bardziej zmęczeni. Jeśli więc chcemy przyjąć prawidłową postawę podczas biegania, rozluźnijmy ramiona i dbajmy o to, aby znajdowały się dość nisko, ugięte pod kątem maksymalnie zbliżonym do 90 stopni. Raz na jakiś czas dobrze jest też wykonać ruch obrotowy, co pozwoli organizmowi na chwilę wypoczynku. Nie uzyskamy przez to tak szybko i bezboleśnie zamierzonego celu i porządanych efektów.

Biegacz

Bieganie - terening pod kontrolą

Bieganie ma wiele zalet, a jedna z nich wiąże się z tym, że nasz organizm ma niemal nieograniczony dostęp do świeżego powietrza. Niestety, wiele osób zapomina o tym, jak ważne jest odpowiednie przygotowanie, powszechne jest więc wychodzenie na trening bez zaopatrzenia się w krem z filtrem. Bez względu na to, czy wybieramy zacienioną stronę drogi, czy też słońce jedynie od czasu do czasu wyłania się zza chmur, działanie promieniowania słonecznego jest niebezpieczne dla naszego zdrowia. Pamiętajmy więc o wodoodpornym preparatem, który zapewni naszemu organizmowi odpowiedni poziom ochrony.

Sportowyszał

Bieganie - pamiętajmy o dobrym nawodnieniu 

 Jeszcze innym grzechem jest brak troski o odpowiednie nawodnienie organizmu podczas biegania tłumaczony tym, że pozwala to na uniknięcie niezbyt przyjemnej kolki. Niestety, osoby, które uważają, że przerwa na uzupełnienie płynów to strata czasu, nie są świadome tego, jak wielką krzywdę wyrządzają same sobie. Podczas dynamicznego treningu organizm błyskawicznie pozbywa się wody. Naraża nas to nie tylko na odwodnienie, ale i na przegrzanie się organizmu i w obu przypadkach mówimy o skutkach niebezpiecznych dla naszego zdrowia. Już samo uczucie pragnienia powinno alarmować nas, że organizm potrzebuje wody, warto więc mieć ze sobą jej zapas nawet, gdy nasz trening jest relatywnie krótki i nie trwa nawet trzydziestu minut. Ignorowanie innych odznak wysyłanych nam przez ciało jest zresztą tak samo niebezpieczne.