Pozycjonowanie lokalne jest wdrażaniem działań on-site i off-site, które zmierzają do podwyższenia poziomu widoczności strony na określony zestaw słów kluczowych, jednak w kontekście jednego regionu lub miasta. Optymalizacja witryny przeprowadzona pod tym kątem powinna być stosowana szczególnie przez firmy usługowe, ponieważ frazy z daną lokalizacją należą do najpopularniejszych w wyszukiwarce.
Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?
Tego typu działania powinny być priorytetem przede wszystkim dla małych firm, które szukają swojej grupy docelowej w określonym regionie, np. zakłady fryzjerskie, kosmetyczne, gastronomia, kwiaciarnie, warsztaty samochodowe. Jeśli dane zapytanie pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, to prawdopodobieństwo, że klient skorzysta z określonej usługi wzrasta.
Pozycjonowanie lokalne on-site
Posiadając domenę firmową, należy koniecznie zadbać o kilka czynników, które powinny się na niej znaleźć:
- podanie dokładnego adresu firmy razem z danymi kontaktowymi,
- użycie słów kluczowych w opisie "o mnie", odnoszących się do działalności oraz lokalizacji, np. fryzjer Wrocław,
- optymalizacja nagłówków oraz meta tagów,
- nasycenie słowami kluczowymi tekstów, pojawiających się na stronie; należy zadbać o frazy z odniesieniem do miasta lub regionu,
- znacznik na Mapie Google, który pomoże w szybki sposób dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się firma.
Pozycjonowanie lokalne off-site
W tym przypadku ważne jest pozyskiwanie linków prowadzących lub odnoszących się do działalności firmy. Przy zewnętrznym pozycjonowaniu należy także pamiętać o:
- dodaniu profilu działalności do katalogu firm; powinien znaleźć się tam dokładny adres firmy i dane kontaktowe, a także pozytywne opinie w mediach społecznościowych oraz na Google,
- pozyskiwanie linków, które prowadzą do określonej witryny; najlepiej aby miały lokalny charakter, np. pochodzące z informacyjnych serwisów, urzędu miasta albo tematycznych stron, które odnoszą się do danego regionu,
- udzielanie się na lokalnych oraz branżowych forach internetowych; treści, które będą tam umieszczane powinny być merytoryczne, inaczej będą uznane za spam.
Warto także pamiętać o uruchomieniu usługi Google Moja Firma. Wpływa ona na pozycjonowanie lokalne, ale także na interakcję z klientem, ponieważ można umieścić tam swoją opinię i recenzję.
Pozycjonowanie lokalne będzie skuteczne, jeśli będą wykonywać je profesjonaliści. Z tego względu warto zadanie to powierzyć renomowanej firmie, która zajmuje się pozycjonowaniem, np. https://www.pozycjonowanieibif.pl/.